Terapia par - Psychoterapia Warszawa

Menu główne:

Terapia par

Psychoterapia
W każdym związku zdarzają się trudne chwile. Czasem jednak pojawia się poważny kryzys, w którym masz wszystkiego dość, nie możesz dojść do porozumienia z partnerem, albo w bezradności nawet już nie próbujesz się porozumieć. Myślisz nawet o rozstaniu…
terapia par
Zanim jednak podejmiesz taką decyzję, możesz zawalczyć o związek. Dobrym sposobem jest podjęcie terapii par / terapii małżeńskiej.

Jak działa terapia małżeńska?
Terapia par polega na zrozumieniu przyczyn kryzysu w związku i wyposażenie partnerów/małżonków w sposoby radzenia sobie w trudnych sytuacjach. Dużo miejsca w terapii poświęca się usprawnianiu komunikacji i zrozumieniu przyczyn niesprawności komunikacji. W terapii par ważne jest aby obie strony miały możliwość wypowiedzenia swojego punktu widzenia, tego jak rozumieją i przeżywają obecną sytuację, jakie znaczenie mają dla nich trudne sytuacje z przeszłości oraz jakie mają oczekiwania dotyczące przyszłego wspólnego życia. Zadaniem terapii par jest naprawa bliskiej relacji poprzez budowanie wzajemnego zrozumienia, akceptacji, ale często także umiejętności otwartego wyrażania swoich potrzeb i stawiania granic.

Kryzys w związku może pojawić się na różnych etapach jego trwania. Mogą go wywołać: zmiana pracy, podział obowiązków w domu, konflikty związane z wychowywaniem dzieci, narzucanie swoich racji przez jedną ze stron, itp.

Czasem przyczyny trudności w związku mają swoje głębsze podłoże. Jedna lub obie osoby w związku mogły wychowywać się w tzw. rodzinie dysfunkcyjnej. To obciążenie emocjonalne może rzutować na relacje między partnerami i pogłębiać kryzys.

Wróć do spisu treści | Wróć do menu głównego